TED: Najsrećnija žena na svetu?!

Po prvobitnom namereniju za ovu moju proseraniju zvanu blogozjaniju, širim dalje neke mudre kerefeke koje pratim i ljubim, a vredonosne po DUH, UH ;) E tako sam na svom omiljenom internet mestu - TED govorima, našla žensku koja zna znanje. Ponajpre vam je nudim u izvornom obliku, da je pogledate i poslušate, ondak nudim prevod naravoučenija iz njenog govora za ove takše sa "ingliš pliz", pak rezimiramo kako je ova gospoja došla do nirvane u svojemu pustoženskom žitku...Pogledajmo: " Sreća je u tvom umu" Gen Kelsang Nyema, TED 
Jasno nam je po naslovu njenog govora da suština njene filoSofije korespondira sa formalnom religijom, Zakonom privlačenja, tadejstvom bla-truć...Ja se tom bogu klanjam, takodjer. Kud ćeš prostiji recept - udubiš se, umisliš svoj idealan život i priključenija, odrežiraš sebi savršenu autobiografiju u glavi i kosmos - stari producent odradi film uživo...Zvuči šašavo, ali " mene ledja više ne bole". Poslušajmo ovu nirvanisanu budističku sveštenicu. Čak i da ne razumete jezik, čujte je tona radi, glasa radi, mira radi, prenosi mir kao kugu, leba mi:
" Prijatelji, zdravo! Želim da počnem sa par pitanja. Drugi su vas ovde pitali neka teška pitanja, moja su vrlo, vrlo jednostavna. Spremni?
Prvo: Da li vam je ovaj dan dobar ( uspešan, ugodan)?
Drugo: Zašto? Zašto dobar ili zašto loš?
Poslednje, najlakše: Sutra? Da li želite dobar ili loš dan? Šta je sa prekosutra - dobar ili loš? Petak? Sledeće nedelje u ponedeljak, utorak?
Zašto je treće pitanje najprostije. Zato što svi znamo odgovor. Želimo dobar dan. Svi to želimo, svakog dana.Reč je o sreći koju svi priželjkujemo i nadamo joj se.
Govornica. Vratite se na ovu sliku po čitanju teksta do kraja...Ima veze, nije bezveze ;)

Imamo dobar dan kad smo srećni, a želimo to - svakog dana. Nikada ne želimo loš dan. Kakav dan imamo direktono zavisi od odgovora na drugo pitanje ( gore). ZAšto? Moj učitelj Gemi kaže - većinski, naš um se ponaša kao balon na vetru. Balon zavisi od spoljnih okolnosti. Srećni smo kad su okolne stvari dobre. Suprotno - loše smo kad su loše spoljne okolnosti nametnute - recimo, rad sa kolegama koji nam se ne svidjaju. Vi sigurno nemate takve kolege? ( fora, jasno :)) 
Dok god su naši razlozi za loš dan - lista spoljnih okolnosti koje su dovele do rdjavog osećanja - nećemo ni postići stabilnu sreću za kojom svi žudimo. Ne možemo kontrolisati druge ljude i okolnosti svakog dana!Tako naša sreća zavisi od drugih - to je loš vetar okolnosti po naš balon. 
Zato - ako želimo dobar dan svakog dana, uradimo dve stvari:
1. Prestanimo da tražimo spoljašnje izvore sopstvene sreće - u drugim ljudima i okolnostima. Drugim rečima - ne krivimo druge za svoju nesreću. Posao, ljudi, okolnosti - neće nas same sobom usrećiti, ta je sreća nestabilna.
2. Aktivno kultivisati izvore sreće - unutar nas samih, u sopstvenom umu. Upamtiti najveću istinu: Sreća i nesreća su STANJA UMA!
Realnih uzročnika nema spolja. Ako nam je um nemiran, drugi ljudi i dobre okolnosti neće pomoći!
Šta nas čini srećnim? Naš odgovor na pitanje br. 2. Naše stanje uma je izvor naše sreće ili nesreće. Ovo nije raketna nauka i reći ćete pa znam ja to već! Ali kako to postići? Izolovati se od okolnosti i ljudi i zavući u sebe. Meditacija. Mentalna akcija - puna koncentracija na pozitivno stanje uma. ( Ako zažmurim i delujem odsutno, ne znači nužno da meditiram, možda aktivno razmišljam o spisku namirnica za nabavku danas...:))
Meditacija je koncentrisanje na pozitivno stanje uma. Probajmo. Kratka meditacija. Uronimo u sopstveni potencijal, sposobnost za postizanje spokojnog, pozitivnog uma. Stopala su čvrsto na tlu, ruke na krilu, oči sklopljene. Svestan si svog disanja, unutrašnjeg bića, vrha nosa. Svestan trenutka unutar sebe ( malo sam prekrojila, pojašnjenja radi, prim.prev. :)). Nesreču i frustraciju izdišeš kao smog. Udišete- čistu bistru svetlost - to je priroda unutrašnjeg mira. To svetlo čisti vaš um. Par sekundi prosto uživajte u tom miru koji ste postigli..."
Hipnoza, brate, sestro ;) Čak i ako ste stari mrsomud i zazirete od ovih staroreligioznih i novotalasnih vorteksarija ( * vorteks - stanje potpunog blaženstva, idealno raspoloženje i osećanje), ne budite uskoumni. Besplatna i autopsihoterapija, bezbolna, zašto bismo je odbacili, za kaj, por ke, aman zaman? :) E sad, ključ smo razumeli. Oni ga tupe, tupe ga - kad smo zlovoljni, nije do drugih i do neprilika okolnih, uvek je do nas. Sreća je stanje uma i svesna odluka, zapravo. Biti srećan ničim izazvano, uzroka bez, to je suština, cenjeni autodestruktivni svete i ja MiljaniJa skupa sa vama ;) No, pored TED govora, izvor inspiracije su mi i komentari podno video-govora. E to je rasadnik smehotresa. Dakle, ljudi se ispod izgovaraju, blate govornika i šta nam poručuju? Istinu o sebi, rodjaci. Indirektna karakterizacija - što govoriš o drugima - o sebi govoriš ;) Dakle, budističkoj monahinji zamerili su štošta, svakako, a i budi ti srećan kad te banka globi, sitna deca vriskaju, a krupni mužovi bače vonjave čarape pored ebene korpe!!! Otprilike kroki-portret prosečnog komentatora :) Pa ko velim da je i ja opletem,  dodam naravoučenije u svom maniru ;))
* Lako je gospoji da meditira kad se:
1. Odrekla Satane...( čitaj nema muža ! :))  )
2. Odrekla kose, ne kuburi sa frizerajem na dnevnoj bazi...
3. Odrekla šminke i mode, em praktično em štedljivo
4. Odrekla tipične ljudske gluposti - nevere u dobre stvari, ljude i suštinu postojanja i opstojanja...poput vakih komentara ;) Nije ljudski ( posebice - ženski)  da si tako mirna, aždaho! :)) I ako si budista i monahinja, nisi PMS-free, ne lagi da ne šizneš onim danima bar...jer to nisu spoljne okolnosti, to je unutrašnje stanje-sranje, ka spoljašnjem svetu...;)
Ako me vidite kako ćutećki i žmurećki kutim...zaobidji me, meditiram...Ako mi banete u goste i sablaznete se nad pokućnom štrokom mi, jebte se - meditiram! ;) Jerbo čist escajg i gostinjski šok ne utiču na moju ličnu sreću ;) Vi ste samo vetar, a ja sam balon pričvrljen za čvrstu kuku :P
MiljaniJa Budista Pulen

Коментари

Популарни постови