Besane filmske noći, vol.3

Da se ne uvodimo i ne duljimo, zna se šta je na meniju - MiljaniJa je trčala filmski maraton noćima, to je jedina fizikalija koju moje visokosenzibilno na težak napor, grande dupe - može da podnese.
* Dabome, izdvajam šta valja, neću da me kunete što dragocene životne sate arčite na propalu kinematografiju, to je ipak moja disciplina. Znači - jedna iz fb sekte Predlagači dobrih filmova, njihova, a vaša - Miljanija Filmskimanijak Pulen.
** Za ozbiljnije filmsko-serijske recenzije preporučam: Deda Milorada, ima čoek ceo sajt, ejjj to je nešto i vrlo je dopadljiv za čitanje: dedin sajt.
*** Prethodni tekstovi, da ne izgubite nit - šta je valjalo iz ranijih maratona: https://blogozjanija.blogspot.com/search/label/filmovi...Ili, rođaci, s leve strane sekcija Oznake, pa klik na Filmovi...da se obučimo za blogosnalaženje ;)
 Pucam:
1. " Wild tales" (argentinski) - hvala dragoj drugarici i blog-pratiocu mi Jeleni Nikolić Živković ;) Ja u njen ukus nikad sumnjala, te se ni sg ne pokajala. A ne sumnjaj ni ti, moj dokoni čitaoče, ima da te bije maler(ka)! Film je perfetamente! 6 različitih priča, kroki-portreti likova koji su, zapravo, povezani u ključu: strast, afekat, trenutak bezumlja...Isto osećanje različitih ljudi u različitim životnim situacijama. Crna komedija, ma sjajan!
2. "Hidden figures" - Opet Jelena, dakle iz druge, Jelenine ruke ;) Biografski, dakle - po istinitom događaju, takve najvolem. Da citirnem Platona - umetnost je treća od istine, dakle i ja glasam za prvorazrednu umetnost - sirovi život. Ovde - storija o genijalnim ženskim umovima - crnkinjama, pride, koje su rabljene onomad ( u vreme crnomrzaca) u NASA-i kao računaljke, da bi se same izborile za više pozicije spram svojih kvaliteta.
3. "Bridge of spies" - Tom Henks, nema greške. Također biografski o advokatu Powersu koji od antiheroja - branitelja ruskog špijuna izrasta u nac.heroja, što bi rekao IMDB: "During the Cold War, an American lawyer is recruited to defend an arrested Soviet spy in court, and then help the CIA facilitate an exchange of the spy for the Soviet captured American U2 spy plane pilot, Francis Gary Powers."
4. "Tully" (2018) - dražesna Šarliz Teron. Kažu -opet se transfomisala, poput " Monster". Mooolim? Njenih desetak kg viška izgleda bolje nego ja u svojim najsjajnijim mršavo-mlađanim izdanjima :)) No, na stranu linija, storija je tako - bliska. Sluđena majka troje dece nalazi sebi ispomoć - tzv. noćnu dadilju. Priča ima plot twist (iliti uvrnuti zaplet-rasplet).
5. "Dalas buyers club"- ludi Mekonahi. Pa biografska drama, pa oskarovski. Izgladneli Metju kao  šarlatan sidaš - borac sa farmaceutskim grande šarlatanima.
6. "Conviction"(2010) - da li treba da kažem: biografski. Jeste, cepala sam redom sekciju Biografije na popcornu...;) Ne baš redom, neke kriterijume sam ustanovila, mrzi me da pišem. Ovde - Hilary Swank - sestra brata osuđenog za zločin za koji ni mi nismo načisto da li je kriv, ona je nepokolebljiva da je nevin i završava pravni faks da bi ga posle decenije i više u ćorci, ona branila. Nešto poput " Lorencovog ulja" - s tim što tamo roditeljska strast da se izleči bolesno dete nadmašuje učene lekare, ovde sestrinska da se odbrani najrođeniji potuče advokate seniore.
7. "North country" - ponovo Šarliz. Ponovo istinita priča i zamalo Oskar. Istinita priča o prvom slučaju ikada dobijene parnice na sudu za seksualno uznemiravanje radnica u rudniku.
8. "Kalinka" - divni Danijel Otej i zlokobni Sebastijan Koh. Francusko-nemačka priča, istinita, o ocu koji je 30 godina jurio pravdu za svoju ubijenu kći. I ujurio je otmicom zločinca da bi ga priveo pred sud.
9. "Citizen X" ( 1995) - stariji film o davnom istorijskom slučaju - serijskog ubice u komunističkom Sovjetskom Savezu, u kom jedan inspektor - forenzičar ( Stiven Ri) i nadređeni mu general ( Donald Saterlend) zajedno tvore - jednog dobrog čoveka i policajca. Skoro 50 žrtava ostaje za ubicom sa železničke stanice, većinski dece, i dok ga genijalni inspektor nahvatava bez tražene pomoći - ljudstva i CIA, ondašnja politička formacija štiti partijanere, te će istog čoveka uspeti da navata - desetinama žrtava potom...
10. Par serija (desetine sezona i epizoda):" Narcos" ( 1. sezona - za upoznati Pabla Eskobara, režija - neviđena, postmodernističko poigravanje sa dokumentarcem i umetničkom formom, gluma - sjajna); " True detective" - 1. sezona, Metju Mekonahi u ludak-sam-pa-šta-ako-sam roli, koja mu nekako prirodno čuči, lovi serisjkog ubicu - totalnog degena i arhi-ludaka ;), opasan triler (svaka sezona je nova tura - i priča i ljudi, glumci); "The sinner"- 1. sezona, 2. u toku - drži pažnju, morbidna, "grešnici" počine zločin, grešan detektiv vrlo sapatnički nastrojen prema čudacima, dedukuje taj grešnički strmopizd i nalazi mu uzroke i pomilovanje. Jasno - gde stoji 1.sezona, druga me nije kupila, jer su u ovim navedenim serijama - nastavci nove priče, nepovezane.
Obustavljam kucačku aktivnost, mnogo je, kume ;) Ma dovoljan je naziv filma, idi vidi, pa mi javi ;) A kad MiljaniJa preporuči, to je . (punto) ;)
Do sledećeg javljanja, budite mi ludi ( jer normalno je dosadno) i uz brdo brzi ;)


Коментари

Популарни постови