Brakolomije - epizoda 1 : Od vica do Člana 62....Tamni vilajet

Nova rubrika za vas - Brakolomije = bračne vratolomije. Moja počivša baba govorila je: " Kaju se ove što su se razvele, kaju se ove što se nisu razvele!" ( Može i kontra - što su se udale i što nisu). Sumnjam da je moja Simka znala za narodni original: Ako uzmeš- kajaćeš se, ako ne uzmeš kajaćeš se, iz " Tamnog vilajeta". Prigodan naslov priče za naziv našeg objekta zanimanja :) NO,  sfera interesovanja: ZAšto je brak muškog roda, a žena - .ebena stranka? :)Koj se ženi, koj se pa udava i  I zašto se i daljše ojsa po svadbama, ako je brak glavniji junak vicOva, izrazitiji od Perice i plavuše na kup?  Kako to, objasni ?
 Pogledajmo ozbiljne definicije braka: 
" Crkvena:
- Brak je religijski čin, u kojem dobivamo jednog razapetog više i jednu devicu manje.
Pravna:
- Brak je doživotna robija u kojoj osuđeni može biti oslobođen samo zbog lošeg vladanja.
Životna:
- Nijedna žena ne dobije ono čemu se nada, nijedan muškarac se ne nada onome što dobija.
Matematička:
- Suma gnjavaže, oduzimanje slobode, množenje odgovornosti, deljenje love.
Pondrealna:
- Najbrži način da se udebljaš.
Vojna:
- Jedini rat u kojem spavamo s neprijateljem.
Filozofska:
- Brak je mjesto gde se uzajamno dele i rešavaju problemi, koje, doduše, ne bismo ni imali da nismo oženjeni...." Izvor: Vicoteka, jasno... * Očitujemo nedvosmisleno da ova pojava iz vidjenija narodnoga duha - nema pozitivnih konotacija. 
Pročešljajmo sada Ustav RS ( jeste, čitala sam, nije me mrzElo :) )  : 
Ravnopravnost polova
Član 15.
Država jemči ravnopravnost žena i muškaraca i razvija politiku jednakih mogućnosti.
* E s tim u vezi, mi ćemo brakolomije tumačiti iz ženske vizure, jerbo je postojeće štivo mahom - muško trtljanje :P PA da smo egal. A da se o tEm razgovorimo, pravo nam daje : 

Sloboda mišljenja i izražavanja
Član 46.
Jemči se sloboda mišljenja i izražavanja, kao i sloboda da se govorom, pisanjem, slikom ili na drugi način traže, primaju i šire obaveštenja i ideje.

* Definicija naše stvari ( s oproštenjem) čuči u sledećem članu, Drugi deo Ustava - Ljudska prava i slobode (!) :), podnaslov - Dostojanstvo i slobodan razvoj ličnosti...hm.  Slučajno ili ne Član 62.  gde čuče - supružnica i ženik ( ubračeni pogledajte Venčani list, stvarno tako stoji za dilbera ;)) i ustavna prava im, e tak član, kažem, dođe mu odmah ispod Prava na štrajk :) Pročitajmo stvar: 
Pravo na zaključenje braka i ravnopravnost supružnika
Član 62.
Svako ima pravo da slobodno odluči o zaključenju i raskidanju braka.
Brak se zaključuje na osnovu slobodno datog pristanka muškarca i žene pred državnim organom.
Zaključenje, trajanje i raskid braka počivaju na ravnopravnosti muškarca i žene.
Brak i odnosi u braku i porodici uređuju se zakonom.
Vanbračna zajednica se izjednačava sa brakom, u skladu sa zakonom.
* Ako mi ne verujete - izvolve:
Ustav, bato

P.S.  Mladja švesterka mi se udaje :) Pa ko velim, da njoj i svim nevenčanima, sočinim skriptu. Nipošto mi nije namera da ih sve djuture - osujetim, naprotiv ( što reko narod - što da njima bude bolje :PP), no da se nasmejemo od srca...jerbo, sve je, drugovi i drugarice, do toga kako vidiš...srcem, ne očima ;) Neke duhovite drugarice voljne su da mi utrče sa svojim bračnim sovjetima zdravoga razuma ;) U nekoj narednoj epizodi...
Slika - brak mojih Stankovića-seniora je sezona serije za sebe ;)
MiljaniJa Pulen

Najava druge epizode, stay tuned: Da razradimo sada  ultimativnu umetničku razradu bračne tematike. Recimo - " Rat Rouzovih - bračna Biblija, po mojemu mnjenjiju :)

Коментари

  1. Dobro došla u Blogosferu Čupka ;)

    ОдговориИзбриши
  2. ;))) Hvala, veliki šefe, Boki ;) Znaš me, znam te, da se podržimo ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno da sam zabrljala nešto i kad sam se prijavljivala, išla sam preko već otvorenog gmail naloga muža mi :) zato sam Nikola :( :)

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови