" Ubistvo svetog jelena", konačno online film sa prevodom, komentar na komentare

Da me pita čovek zašto sam besomučno cirka mesec dana sačekivala film i harala po sumnjivim stranicama da ga ukebam, namesto da skitnem do bioskopa ( koji mi je blizu i odličan je, usput budi rečeno) ne bih znala da mu kažem, bar ne pametno :) Zavodljiva magija jalovog internet vizitarenja bez da makneš guz`cu, raj za nas lenjave. No, to ni nije tematika ovoga pisanija. Pre no što sam ušla na prs i pleva lažnjaka, načitala sam se i kroki-recenzija kulturnog sveta koji je film pogledao kulturno - u biskopu :) E sad koliko su komentari kulturnjaka kulturni, koliko pismeni i smisleni, to je već diskutabilno. Dovoljno da rečem - da sam rešila da blogerišem i krenem  baš sa ovom storijom :)
Dakle, sve što je javno mnjenje izvolelo kasti o filmu " Ubistvo svetog jelena" ( 2017) sa dičnim i zvučnim imenima na glumačkoj afiši - Nikol Kidman, Kolin Farel, sve je to na mestu. No, štono rekli naši - nije važno šta se kaže, no KO kaže. A iz i iza komentara, jasno se očituje i čitav duhovni portret komentatora. I sad ova priča bega od filma samog, a izrasta u recenziju recenzije kao forme izražavanja kritičkog mišljenja o datoj pojavi. Naprosto, pitam vas - koliko vi, zapravo, dozvolite sebi da tuđi sud utiče na vaš potencijalni stav o nečemu?
" Dosadan", "spor", " loša gluma dobrih glumaca", " morbidan"...ljudi govore ( moj Rastko Petroviću). I nije da nije. Osim ove loše glume, to ne potpisujem. Ostale britke ocene - drže vodu, ali im se preliva. Jerbo, usudiću se da uvidim da je autor filma sa jasnom namerom pošao u veliki grad...Ne , to Šaban :) Grk, režiser,  na veliko platno i pred male ljude. Na delu je postmoderno poigravanje sa i formom i sadržinom, ukupnom estetikom, pride sa potkom u starogrčkom mitu o svetom jelenu i hibrisu ( tragičkoj krivici junaka) koji mora da bude kažnjen. Da li je priča o lekaru koji smrt pacijenta mora da "plati" porodici pokojnika smrću člana svoje porodice, ne svojom, jer to nije egal, da li je mogla da se ispriča, prikaže drugačije - uzbudljivije, brže, sa sretnim, beskrvnim raspletom? Mogla je, svakako, je mogla. Ali nije. Autor ima svoju poetiku i svoju umetničku vizuru. I zato ne pitajte zašto je, pobogu, batalio utabanu stazu američkog trilerskog klišea, ne pitajte zašto Bjela " siluje učiteljicu života" u " Senkama" i zašto je Sremac posekao šumu celu za romančugu koja staje u dečiji stih " dva se popa pobiše". Da li znate onaj štos, meni je životni favorit - Prodaje Ciga mučilicu za muve, napravu celu, skalameriju. Pa objašnjava publici: Kad muva uleti, prvo joj se lomi jedno krilo, pa drugo, pa nožice...A bre, Cigo, pa što tako komplikovano kad ima ona mlatilica za muve, fik i gotovo. Ciga: A be, moš tako, a moš i ovako! E to vam kažem :) Uostalom, nije li Yorgos Lanthimos uspeo? Po starom ključu - izneverenog horizonta očekivanja recepijenata ( konzumenata, gledalaca, ovdi). Da se razumemo, i " La la land" je nova-stara mjuzikl forma, ništa novo, retro-moda, pa smo željni klasične estetike ( " staro, staro mi dajte") pali na to. I šta sam ja to `tela? Da vas u maniru svoje naslovne firme- Duh, uh, umolim da budite širokijeh shvatanja, za umetnost, za život, za svoj i sve moguće svetove ;) I, o da, bilo je i sjajnih komentara, ne mislim na tip - osuda ili afirmacija filma, no na stil i stav ;)
I da, film sam našla na Popcornu ;) Pa vi idite, vidite, pa mi javite...
U potpisu - MiljaniJA Pulen, autorka Blogozjanije, a javlja se sa mejla muža joj, i to da me pitate zašto, ne biK znala reć, trebalo je promeniti zaboravljenu lozinku za svoj gmail, suviše posla ( lenčugitis, težak virus), a vama višak informacija, TMI što bi rekla jutjub raja ;)
Pozdrav do čitanja
P.S. Ja se trenutno ne obraćam ama baš nikom, blog je čist ko suza, nevin ko naivna pastirica, krijem ga ko zmija noge, jerbo mnijem da i ostane pozitivna nula čitača - ja si pišem, ja si čitam, i to, do vraga, može da bude sasvim oriđinale, druge, cenim, bar uža rodbina prati, biću jedinstven slučaj, slučaj, svakako ;))

Коментари

Популарни постови