Mensine finte za odgoj budućeg genijalca

Ponajpre da se propitamo. Bacam vam par zagonetaljki Uroša Petrovića, Mensijanera i pisca, pa ako rešite u dogledno vreme (sekund do dve), ondak možemo da pričamo o tem kamo da potomka usmerite valjano. Ako, pak, ne rešite, potomak, svakako, neće imati prirodni genetski potencijal za genijalca :P No možete da se oslonite na tezu da je okruženje većinskiji važnije od genetike po razvoj jedinke.
1. Kako podeliti tortu sa tri poteza nožem na osam jednakih delova.
2. Žene se (kažu dušmani) vređaju kad ih pitate za godine. Samo u jednom slučaju je, zapravo, tragično kad želite da saznate nečije godine. Kada ili čije (čega)?
3. Čovek kreči kulu nasred sela, niko ga ne vidi. Kako?

Te su mi favorit, ima ih još sijaset. Čitajte " Zagonetne priče" Uroševe, nemojte da ste pojmanemci.
  Ako ne znaš ko je - de pitaj gugl pa da nastavimo. Ja sam ga zavolela na prvo viđenje u emisiji " Ključ" davnih dana, kad je na pitanje da da ključnu reč za boljitak u Srbiji rekao - " abraka dabra" ;) U istoj emisiji ključ je upravo i bio u tem da natprosečno inteligentni neretko ne urade ništa sa svojim IQ-om, jer sem što razbiju logički test, životno često budu ispodprosečni iliti razbije ih život. U životu su na delu sve sorte inteligencije: socijalna, verbalna, emotivna itd. Te, u petak sam i uživo slušala Ranka Rajovića, Uroševog glavešinu u Mensi.
I šta si saznala, Miljanija? Niti luda nit odviše mudra, ali ne bogznašta novo do da - svi srljamo i brljamo pri vaspitanju i obrazovanju omladinaca. Što će reći,  moj soj i ja (po struci) - duplo golo na oba fronta ;))
Rajović je dokazao svoje. Nije da nismo znali da bubanje ne daje validne rezultate do - drži bure vodu dok majstori odu. Učenje usput kroz asocijacije i mape uma (slikovne prikaze) - pije vodu. One mudroserske izjave tipa - Mi smo učili staromodalno, pa šta nam fali...Daska u glavi, rode. Velikoj većini je funkcionalno ( primenjljivo, povezujuće) znanje - nula bodova. Većina zna svoj deo posla na fabričkoj traci naizust, a to je, što bi rekao znameniti ekonomista - " profesionalni idiotizam". U ovom veku i stanju stvari su - nesnađeni. Lepo čoek (R.R) kaže - decu spremamo sada za zanimanja koja još i ne postoje, jer su danas na snazi poslovi kojih lane bilo nije: od IT sektora do fitnes instruktora. 
Dakle, grešna vam duša, roditeljski soje, grešate sve počev od prvih ovosvetskih dana odojčeta. Te - bebi se glava pridržava, ne fiksira! Majčino krilo (simulacija istog u vidu naprave koja ljulja, peva, relaksira) - je vrhunska paklena stvar, pogubna po bebine sinapse, neurone, po ukupan razvoj, jerbo je dete sapeto, nema micanja, pokreta, a samo pokret stimuliše mozak. Dakle, ako vako činite od slavnih početaka svog potomka - od njega Tesla biti neće. Dalje - bezglavo skakanje i vratolomije bez vaše strahomanije da će se potomak od života rastati pri njima - e to je obaška preporučeno. Kretanje tzv. " muva bez glave"tipa (a da li je iko ikada video bezglavu muvu?, ovo ja pitam, uvek mi je zabavno) ili sumanuto skakanje je najpoželjnije ponašanje po vašeg malca-genijalca. Dobro, možda nije po kauč koji ste teško, na kredu, otplatili, ali, avaj, hoćeš sofu ili dete-genija?! Važna napomena - genetika je samo potencijal koji dete može da ostvari ili ne (ako je genetski materijal mislim - inteligentan :)), inače - uticaj sredine, vaspitanja, odgoja - caruje, geni klade valjaju!
Dalje - batali kaširanje detetovih obroka, što ranije. Dete koje jede hleb bez kore - to da patentira nešto velko i novo sutra neće! Dakle, genijalci jedu čvrstu hranu. Sve to, da opetujemo, utiče na sinapse, neurone i sveuzev na kefalo.

Sledeća pogubna stanica na putu rasta i razvoja genijalca je - škola. Sa ovom tezom će se svaki đak zdušiti lako, posebno oni traljavi, oni tipa " mnogo sam pametan, samo sam lenj". Nema toga. Pamet je brza, po prirodi stvari, ne zavisi od elana dupeta da zagreje stolicu ili ne. Pametan uči brzo, ulaže minimalan napor da nešto usvoji, u tome je i caka kod pameti. Važan je sitem učenja, ne uloženo vreme. Ostali su - više vredni ili oni prosto tupi (učili ili ne, sporroookapirajući). Rajović je izrekao par velikih istina - ne uči se kad si u stanju akutnog stresa da ne budeš - prozvan i pitan! Tu nema nauke, samo muke. Mozak bojkotuje, ne prima informacije. Rekao i dokazao. Propitivao i nas, publikum, te smo se i mi klanjali ka zemljici da nas ne prozove :) Pride, pokupili smo tonu podataka onako uz razgovor i uz slobodu prolupavanja (davanja ideja za rešenje nekih pitanja, problema koji su zadati). Dokazao i da mozak teško pamti važnu informaciju kao što je ime znamenitog fiziologa, jer je samo sobom teško, a i ni sa čim povezano je samo puk zbir slova. Te se ime - Mark Rozencvajg lako pamti onda kad ga povežeš sa sličkom - markica roze boje i na njoj dvica (na nemačkom ovo sve daje taman ime dičnog gdina). Upamtićeš i štošta o Van Gogu samo rešavajući moguće veze njega i broja 43, dok prost niz hemijskih elemenata neš upamtiti jer je - prost, bez veze sa nekim drugim znanjem ili bez nekog šireg konteksta i smisla. 
I da, rekao čovek da obustavite slanje dece u kojekave škole za genijalce, kurseve i tako to, pametno dete postaje kroz igru, ne kroz nametnute škole pre škole i same škole ;)
Mrzi me više da kucam. To je stoga što sam pametna, a lenja ;) Evo par zagonetaljki pride, sa predavanja, te rešite, pa pišite podno teksta, u komentaru, da se ocenimo ;) 
1. Navedi dve evropske zemlje koje u svom nazivu imaju broj.
2. Koju životinju viđaš svakog dana, a nije životinja i obojena je jednom istom bojom.
3. Šta povezuje kornjaču i viteza?
Upregni neurone! I da - ako vam čedo-potomak sa godinu dana ne reši ovu kocku sa slike, a naskakalo se po kućnome inventaru, presavij tabak i tuži Mensu! ;)
Miljanija BoljeMensanegoMason Pulen


Коментари

Популарни постови