Video-život...

Život ima reprizu, nemojte da vas lažu neuki. Jeste li ikada igrali igricu zvanu Sims? Ako niste neki gejmerski soj, "šta da ti pričam dalje", štono stihotvorio Antić ;) Ne brigajte, vi imate mene da vas opravim :) Sims je jedna od onih igara koje simuliraju život. Da, to su neki slavni počeci virtuelne realnosti do danas - kada je staromodna realnost   čist raritet...
Sećam se kad sam lane bila brucoš samostalnog življenja - odeselila se iz primarnog porodičnog gnezda, te mi je dragi Tatko doneo za prezent i probni test - štene i biljku. Dva živa stvora odjedared! Znali smo i on i ja da jedno neće da pretekne. Budimir Trajković, zlatni retriver se još koprca, ne brigajte. A ako ste ljubitelj flore, da prostite - biljka se ubrzo spuzdrala. Tako se testira i vežba samostalnost i suživot na drugim živim stvorovima uživo. U on-line svetu inicijacija može da bude upravo Sims. To sam `tela da vas prosvetlim. Ako ste u toj životnoj fazi. A i ako niste, odličan je indikator naših stvarničkih brljotki. Odaćete se u igrici iz keca u kec ako ste - rasipnik, lenčugara, aljkavac, mrgud i sl. Ja se, barem, nepogrešivo odam :) Ne uspevam da pobegnem od sebe ni virtuelno...Doslednost, bato, i u sagrešenijima :)
Prvo skrojiš svog avatara - virtuelnog junaka, po mogućstvu nastoj da je tebi sličan, psihofizički. Biraš i fizičke odlike, do u detalje, pa predješ na psihoportret. Čak i horoskopski znak, a u Sims-ima je vrlo precizno odredjen svaki znak, te će se vaš junak ponašati prema tim odrednicama. To vam spremam za naredni broj ;) Ondak biraš nekretninu za pazariti ili plac za izgraditi. Sims 2 nudi i opciju da rentiraš. Da, imaš neki početni kapital, što je u suvom realu malo teže izvesti - kapital niotkuda. Za te novce rešiš stambeno pitanje i gledaš da pretekne koja banka da se skockaš za početak - nešto nužnog nameštaja i bele tehnike, ali obavezno i pomagala za zabavu i razonodu i sitne dekoracije, jer su Simsi vrlo osetljivi na nepotpun ugodjaj...Bezobrazna neka fela, kao da ti i ja, štovani moj, nismo hoćni za štošta čega neeema :) Kad mu/joj ili njima ( možeš i celu porodicu sve sa ljubimcem da skrojiš, što ne preporučujem početniku, frustrirajuće je, a i , brat bratu, nije ni po životnom redu i zakonu) picneš gajbu, za start samo, nema se odmah love za luksuz, mora i da se rmba. Mora da se ždere i da se plate računi, rekoh ti da je simulacija, čega ima u životu, ima i odje. Posao nalaziš preko novina koje ti redovno dostavljaju ili preko kompa ako si se setio da ga pazariš odmah dok si imao love. Birkaš od pomudjenih, ali vodiš računa, sem o plati, i o karakteru koji si skrojio, njegovim primarnim vrlinama, veštinama i aspiracijama ( očekivanjima). To je onaj komad života koji mnogu ukenjaju. Posao biraju prema nekim zadnjim namerama i posle - kuku, a i lele. Ima para, ali je nema sreće ili obratno. Probaj da ne uništitš život sirotom Simsu, ako si inače omanuo sebi :) Inače, bitna stavka, sve vreme brigaš da su tvom Simsu svi zadati parametri za sreću i goli opstanak u zelenoj zoni, da je namiren: da je sit, okupan, zabavljen, socijalizovan, energija na nivou, zadovoljan okruženjem ( estetika i higijena domazluka)...Da na posao ide vrveći od energije i blaženstva na svim poljima da bi na istom napredovao, bio unapredjen i donosio više love da bi ti mogao da arčiš na nove pokućne džiidže ili na privatni bazen, na razne sprave i naprave itd. Ako okasni na posao tri puta - trt, otkaz. Ako ide po sistemu " dva ga tuku, a trojica vuku", bezvoljno, slabih parametara - biće ražalovan. Dakle, opšti krkljanac - jedi, pij, zabavljaj, druži se, ašikuj, počisti svinjac, dekoriši, usavršavaj veštine razne - spram interesovanja: kreativnost, mehanika, kuvanje, javni nastup, trista čuda-muda...Da, možeš da angažuješ i spremačicu i dadilju, baštovana, razne pomagače, ako si zaradio za tu isprdjotku, prike. DA li ti je poznat ovaj haos, to vrzino kolo od potreba, zahteva, moranja, željenja inače - životom zovemo! Vrlo je simptomatično. Mislim se - moji su parametri u opasnoj, crvenoj zoni, zrela sam za reset. Moj životni avatar je - ge crk. Da, Sims 2 koji rabimo ovih dana ima neke nepristojne novine u odnosu na rodonačelnika, Simsi stare i - umiru! I smrt je ušla u virtuelnu realnost, ni tamo više nije sigurno...MUžMi se uhvatio za okolnost da sam ja crkla u 63-oj, a da se on drži i u 72-oj, kao pijan za plot. Ja ga samo drugarski opomenula da odmori čajnu jerbo mu se krvna slika buni, on potegne Sims-ishod...Ja ga napravila onako malo dežmekastog, napetog trbuha ( da bude verodostojnije) - on mene zaposlio kao klovna na kućnim zabavama, a ja se nadala karijeri u politici, recimo....Najlošije su prošli Dete i Buda the pas...ne smem ni da vam kažem, žali Bože, grize me savest i u onom i ovom svetu....Istini za volju, štošta smo u Sims svetu bolje izveli nego u izistinskom, takodjer. Uveli smo svesno neke porodične rituale koje praktično-životno slabo ili ič ne primenjujemo, dva sata kvalitetnog programa - razgovor i tim-bilding :) Oduljila sam, čujemo se u sledećoj epizodi ;)
Miljanija Počivša Pulen


Коментари

Популарни постови