Brakolomije: Svadba, hej! Muzika, stoj!

KUj se ženi, kuj se pa udava?  Svatovskom savezu Srbije, predmet tužbe : Problematična svadbena pesma...Te - tema ove noći, da se svesrdačno nasmejemo i ozbiljnonaučno-sociološki poTprcnemo " stvar" jest - jedna nedolična svatovska pesma. Razume se - opetujemo za brucoše na blogu - udaje se moja mladja švesterka, pa je mi seniorke, opravljamo ( kuku, a i lele onom koga ja opravljam, rekao bi MužMi sasma sigurno, ali nije tu, arbajtuje, noćna šihta, pa vam ja anticipiram njegovu repliku, jer znam čoeka...). Ova rubrika tome služi, drugarice i drugovi bračni, vanbračni, predbračni itd, etc. *Zanemarimo vanjski pičvajz snežnog tipa, jer: " Ne pada sneg da pokrije breg, već da svaka zverka pokaže svoj trag!"
Ima jedna...krčma u planini i jedna arija, savremeno-folkerska nesretna zvanica na svim dogadjajima svadbenog tipa. Zabranjeni svatovac! Zapravo, trebalo bi je zabraniti, a evo ja skromno nudim da sočinim tužbu protivu dotične. Ono zašto mi ovde zahtevamo cenzuru iste neprilične skladbene kompozicije, sadržano je već u samom nazivu. Te, časni sude, ime joj je " Nije život jedna žena"!!! A kako smo mi - potpisnici ove tužbe, nadasve učeni svatovi, znademo da po književnoteorijskom ključu naslov književnog teksta sam sobom već sluti na temu ili direktno implicira na to - šta je pjesnik, ovde - tekstopisac, hteo reć! Svaka dalja analitičko-sintetička opservacija umetničke razrade naslovom naznačene teme, gotovo da je nesuvisla, jerbo je lirska, tzv. emotivna poenta istodobno pocrtana u - nazivu ovog šit-hita u izvedbi mrčajevskog slavuja zvanog Miroslav Ilić. Ovaj bi se slavuj lasno mogao poseć na srči slomljenih čaša od kristala, akoli ne umukne u ovom našem sporu-slučaju. Jasno - mi smo sa mladine strane :)
Zamislimo sledeći scenario: Kako protokol ove, da me izvinte - " parade pijanstva i kiča" ( zna lala znanje), nalaže - negde na po ceremonije, izmedj jave i mamurluka, veličavo, uz fanfare na podijum izlazi - Njena Visost Višespratnost Torta. Jeste - dezert. Ovde mi moja ugladjenost nalaže da izreknem najličnije mnjenje da mesište zaslužuje više ljubavi od prostog šećera ( pravda za proteine!) Zašto se ne salutira roštilju, zašto?! To je tema za neku drugu žalbu, dakako. Utuli se kafanska rasveta, svatovski publikum se udidi, raskloni na dva tabora da propusti mobilnu oKIČenu tortu. Mladanavesta i ženik dobijaju ladno oružje - nož sataru da simbolično ( nekom simbolikom, " poenta sigurno postoji, ali ja još nisam došao do nje!") iseku najprvo parče. I evo ga - muzička pratnja ovog veledogadjaja -: " KAd naslonim na dlanove glavu i razmišljam o ženi toj, ja dočekam tako zoru plavu, neću više da mislim o njoj...Nije život jedna žena, što si glavo zamišljena, još života ostalo je...". Molimmm? A pa nećeš, bračni druže, imat više šta   naslonit na dlanove i neš dočekat više niti jednu zoru plavu...Pa ti ubica mekog srca u tri metra bele svile i čipke i u žičani korset zaptivena, potegne onu tortarsku sataru - fik i gotovo! " Ova glava bezobrazne pesme poručuje - odsecite je!" Svatovi, spremte se za grupnu sliku za - sutrašnju Crnu hroniku! Nemojmo...

Slučaj 2 - Oko za oko, pesma za pesmu. Na ovaj nemili song sa nečasnom porukom na dan kad se Ona zavetuje da bude " život - jedna žena!", imperija u beloj krinolini uzvraća udarac, naručuje od pleh-orkestra , recimo: " Nisi mi zadnji, nisi prvi"...Samo recimo. 
I da, nije, avaj, ova pesmetina jedina za odstrel. Ima toga, dragi rodjaci...Recimo - " Ruzmarin još nosim na reveru, u džepu mi burma da JOJ dam...", a sat navio da se ne uspava pored neke tamo kerefeke vanbračne...Šta tu da dela bona mladanevesta? Da mu onim istim ruzmarinom sa revera zapuši obe nosne šupljine, a onom tortom svadbarskom - usnu duplju, da mu prekine svaki dotok vazduha do mozga koji ionako slabo šljaka kad take pesme poručuje na ovaj sveti dannn...Ne znam, nije neki početak bračne bajke...Više je za krvavi epilog ;) 
Opet " Rat Rouzovih" iz prethodnih Brakolomija...da ne zaboravite ;)

Eto takoJ! Neka udje u zapisnik, časna svatovska poroto i budući ženici - da se vodi red! Ovaj treš da se briše iz repertoara svadbenog, da ne bi tazebračna krv pala, namesto prvog bračnog poljupca...Muzikanti da se opomenu strogo - ni za bogat bakšiš da se prodaju, jer je život - neprocenjiv ;) Ajd, pa tako - sretna vam veselja ;) 
Evo optužene, čujte je sg, pa više nikad ;) Mrčajevski slavuj i pesma non grata
Miljanija Svatica Pulen ;)

Коментари

Популарни постови