Brakolomije - epizoda 2: Brak je osma umetnost!



U prošloj epizodi čitali ste ozbiljne pravne stvari. I još ozbiljnije vicOve. Sad smo na terenu umetnosti, rodjaci. Da razmotrimo ultimativnu umetničku razradu bračne tematike. Recimo - film. Ako niste gledali bračnu Bibliju - " Rat Rouzovih", a još uvek ste brak in takta - ne ulazite nespremni u ring! Ako ste se sapleli o kamen ludi, bez gledanja filma, zavisi od bračnog staža i težine rana od saplitanja, možda još ima nade . Ako ste gledali, venčani ste i na ivici ste razuma - niste usvojili gradivo za dovoljan 2, pacijent je na izdisaju, sledi :" Uradili smo sve što smo mogli!". :)
Ako niste, pogledali, ne biK mogla da  pričam s vama...:) Dok ne pogledate, pak ćemo se pitati za ocenu. Jer to spada u predmet koji mi ovdi izučavamo - Duh, uh! Ja sam član video-kluba bila pre članstva u biblioteci...to je dobar sistem ćaletovog vaspitanja, šta ima da se opričavamo - saznaćeš na filmu. :) Još u nižim osmoletke - prvi put s ocem u video-klub.  I deluje. Probati kod kuće...sa svojim potomcima, ja već sprovodim, jer dobre metode ne treba menjati.

Evo filma, iz drevne 1989. je ( 80-e su dobro rodile, nije što sam iz 80 i neke):
" Rat Rouzovih" - film

E sg. I ako niste il` jeste pogledali pre čitanja, ja bih morala nešto da vam rečem, a opet da vam ne kvarim ugodjaj pre gledanja. Da nadjem meru, dakle. Ja to da znam - meru da nadjem, gde bi mi bio kraj :)) No, probajmo. " Rat Rouzovih" je tipikus jednog braka ( doduše na američki način i za njihove prilike, videćemo daljše - kod nas je manje izvodljivo da se vijate po kućerdi od 1000 kvadrata i visite sa raskošnog kristalnog lustera...ili to imate? Ako imate, divnooo ;) I oprezno!!! :)). Pratićemo, najpre, kanconijer ljubavi mladjanih Olivera i Barbare , ) - od prvog susreta, preko zaljubljivanja i resto, dvoje skromnih omladinaca, sirotih, ali u punoj životnoj snazi- on ambiciozan korporativac, ona špaZi vična gimnastičarka...do ozvaničenja. Potom, idila istrajava - pazari se ( ona ga nalazi i šarmerski iskamči od vlasnika) dom, slatki dom, isti se skockava...A da - nesam rekla ključno, Oliver šljaka i napreduje u karijeri sve vreme, Barbara je dobra kućanica i umešni enterijerista njihovog porodičnog doma.  Pričam po sećanju, nije mi baš taze, ako nešto i propustim - vi ćete mi reć, jer ćete pogledati, to je poenta ;) I dje ba zapelo?!!?! Pitate se, normalno. Pa ne valja ni harmonija, rode, i to ume da dosadi čoveku :)) Barbari je malko doku.čilo da gaji sitnu i sve krupniju đecu i da razmešta skupe vaze i kičeraj po skupim komodama i da tavori tako - lično i personalno neostvarena, kao tek - žena, majka, kraljica. Jer u ona sebi nosi silu potencijala! :) Recimo, ume lepo da Omesi, ketering da bude! :) Sita se ismejah, ispašće da je kudim, a kud bih, poenta je sasma kontra. Mi ćemo nju da odbranimo, ću ćeš... ćemo, ćete! :) Potomci odlaze na fine koledže, normalno, bračni drugovi su godinama docnije ponovo sami i tu nastaje - opšti pičvajz i karambol! Barbara ište razvod, OLiver ište čašu šećera i kocku vode, jer mu nije jasno, rodjaci! Njemu nije jasno!!! Nije bio spreman...na takav prizor ( ima neki folkerizam). Rašta to i čemu kad je njemu ama sve potaman! E moji vi, u tom grmu leži Duško Dugouško i konstatuje: " Trebalo je da skrenem levo od Albukerkija!". Jer - njoj ništa potaman nije, ne, ne :) Naprala se ukenjanih gaća, nausisala se prašine sa svih milion kristala na ebenom lusteru, napirkala se kućerde, napomerala skupocenog kičeraja i sad bi da karijeriše! A uskoro i da testeriše! Žice koje drže taj isti kobni lusteraj...sa zločinačkom namerom, avaj. Muž Oliver Daglas ( :)) ) joj se malko smučucnuo. U stvari, mnogo joj se ogadio, istini za volju. I sad kreće okršaj kod Porodičnakuća-korala. Jer niko neće kuću da ostavi neprijateljskoj, razvodnoparničnoj strani! (Najtragičniji momenat je kad se predivna Ketlin Tarner nabacuje Deniju DeVitu, porodičnom prijatelju i advokatu, da je odbrani za " u naturi" :) ) On je inače narator u filmu, a i režiser, uzgred budi. Neću da vam prepričavam, neprepričljivo je, leba mi. Recimo samo da će biti srče do kolena od onih skupih kičerica, da će neki ljubimci da skiknu, biće razbijanja ( o, muko, žalibože) skupih auta i ( još žalije) testerisanja skupih štikala :(. E to mu nećemo oprostiti - za to mu je luster Uglavu namenjen. A biće im gnezdo oboma... I nema hepi enda, publiko draga. Nema. Opšti pokolj, kao kod Hamleta. A dje je poenta? Kako , bre, gde! PA kako razumeš, tako si shvatio! :) Ovo je, opet, neka muška ideja o uzroku brakolomije, čini se, muški su je pisali, muški protagonist na momente deluje - jadno i mučeno, a ona rospija - izobilje, tona skupog kiča i tako da mu vrati, kučka...Pa nije sreća para puna vreća, rode. Htela žena da bude žena, ne kućni fikus, Meri Popins i očajna domaćica. Pojma nemam, pogubih se, ko je sad tu negativac :) Svakako je korisno pogledati, mislite o tome, pak, podesiti svoju bračnu storiju da ne krene ka lusteru! :) Hm, drugačije sam ga volela, ovaj film, u mladosti...:))
A kakvih još sve filmova o braku imaaaa... Popis i komentar svih, nadalje u prvoj sezoni ovog serijala ;)

P.S. Rekoh vam - mladja sestrica se udaje :) Verila se, svakako, još se nije overila. Ovaj serijal je posvećen njoj :) Srećom, ona slabo mari  za moje mrsomudje, iz drugog je filma i žanra, ovo je neće zanimati. Ja joj želim da nadje svoj film o braku , neki " Brak-film" ( sasvim slučajna rima sa " Mrak-film" :)). Zapravo joj želim romantičnu komediju ( ja sam uvek više bila sklona psihotrilerima - eto bračne dijagnoze :)) , tj. želim joj romantiku i smeh, bez dramskih elemenata i daleko od trilerskog kreščenda, pobogu! :) I kristalnih grande lustera bez!

Slika - Bračne noći posle prve ;)
MIljaniJa Pulen
* U narednim epizodama čitaćete: Ostali filmovani brakovi, saveti za mladence od seniorki, crtice iz bračnog života ( po istinitoj priči) itd. 

Коментари

Популарни постови