Kako da ...“ se malo izblaziramo“





DA se upoznamo, drugovi i drugarice blogočitači-pregledači. Ruka ruci. Na vezi MiljaniJa Pulen.
 Ako još niste razumeli zašto Pulen, ondak ste na pravom mestu. MiljaniJa je , valda, očitija ; ) Mada je i ona varijacija na istu temu. Moje ime plus lična zamenica, liči na originalno ime date junakinje, a koje?  Zašto ste mi ciljna grupa ako ne znate za Pulenovu. Zato što filmovi poput tog i ljudi poput dotične junakinje potpadaju pod DUH,UH, „ duhovne vrednosti“. A članovi naše sekte su - duhuhlije dalje u tekstu. Te ako ne znate, namera mi je da se „ malo izblaziramo“ ovdi, jer ja sebe blaziram, evo 34-a godina ( zli bi rekla, kao što već napisah ranije , uzela 35-u, uzele im mozak vračke, pojmanemci ;)). A ako znate, moji ste ljudi. Ovi ostali će postati vrlo uskoro, sve je naučivo ( sem ja vožnju da savladam, doduše :)).  Najčešći i najubaviji komliment od ljudi koji me malo više upoznaju koji dobijam jeste da imam duha (uha, ha ha), te sam pošla od tog fakta. Ako ne mislite tako, tužite se njima ;) Drugi je – da posedujem unutrašnju bjuti - i duh i dobrodušje ( " volim ljude i ne znam šta ću s njima")... Hm, ovde bi se svaka normalno-sujeta ženska uvredila, jerbo unutrašnja potire spoljašnju : ) Ali meni, recimo, ovo godi i ne brigam puno za fasadu. Šta je priroda dala, dala, ebi ga ;) ( Za ostalo vas savetuju bjutiblogerke, kokosovo ulje, recimo, sve muke leči ;)) Ima jedna stara fora, znam je, nećete verovati, još iz MyLove story-ja ( tinejdž časopis iz mojega oš doba :) Kaže: Imam zelene oči, sve ostalo je ( da prostite) – dupe ; ) Briga me, takoreći - " zabole me" ( čitaj raniji tekst! ) Rešila sam da blogerišem jer se bojim za dobar deo svoje i većinu mladjih generacija. Za ljudski soj, sve uzev, jer postajemo mrki, namesto da se - smejemo, jer ćemo, opet ona strašna uravnilovka, svi jednom biti ge crk. Gilgameš je to prvi spoznao.   Ima, da se razumemo, mnooogo duhuhlija i u mom okruženju i, sve uzev. Ima onih kojima sam ja do kolena. Dobro, više do ramena.." je l istina žabi do ramena, mišu do kolena.." Malo ih je, zabole, reći ću :) Ali, nekako nažalost, sve ih manje srećem, čini mi se, ili bar malo ljudi koji su moja poetika. Ne čitamo, gledamo, mislimo isto. Ili nemamo svoj teren, svoje mesto za seansu.  Ja sam blog osmislila kao papazjaniju ( moj muž – junak Brakolomija bi rekao – prava reč za moje kulinarstvo : ) ), znači – razbacani splet svih stavki koje čine duh, uh, po mojemu skromnome vidjenju ;) Jezičke igrarije, narodsko-žargonski vulgarizmi i aluzije na razne umetničke uretke – to je moj osobeni stil i to je tako. Mogu da sročim i formalno pismo, akademski stil dobro poznajem, ali da sam to htela – tako bih ga i krojila. Uostalom, ako mene neko pita, ja se sablažnjavam od patetike i suvoparno-nasiluuzvišenog retoričkog stila koji ima kičersku formu i smisla bez.  Pišem i, kao što ranije objasnih, „ ozbiljnije“ literarne radove, ali to je moja stvar : ) NE bih ja dirala u Andrića, Kiša mi, Crnjanskog, Selimovića, Ranka Marinkovića i cele te VIP-lože. " Satirikon" je, recimo, Biblija :) ( Pričaćemo o tome, naravski.)  Da se ne lagimo, ko bi  literarije u eri milenijalaca čitao : ) Osim onih koji to po nauci i zanimanju biraju ili moraju.  Kako sam i ja onda, a i danas mislim da ta sila mudrih stvari može da se dobaci do većine, ako li se kaže drugačije - primenjena nauka, recimo ;) RTS 3 je emitovao balet za doček. " Klasiku voli onaj ko razume...ptice pevaju lepo, al uvek istu pesmu.." Da se kladimo u neku paru da je jedinica sa finijim folkerima imala trostruko ( ovo je pretenciozno – tristastostruko) veću gledanost, a ljakse kanali i koji procenat više. NO, nikako mi nije namera ni da podilazim neukusu publike, nipošto. Već da pišući o stvarima koje bih volela da promovišem istinski – humoristički pogled na život i svet, književnost, film, umetnost svih vrsta i sorti, to činim na podesniji, primenjljiviji i prihvatljiviji način. Skoro sam obnovila Efraima Kišona, inače srećom najvećom – ušao je u program lektire u OŠ ( verujte mi, znam), te mi je sinulo – smeh je ključ. Inače, životna parola mi je – Humor će spasiti svet! Nušić je za mene najbolji pisac na svetu i tačka!  Nisam prva koja duhovito raspreda o muško-ženskim odnosima, ali sam prva koja o piše o odnosu mog Supermuža i mene same ;) Tako da sam , svakako, originalna. A to je samo jedna rubrika ovog bloga, tako sam ga nekako usput i krojila i krojim, kako mi dodje, a sve priče tako i pišem, ja sam vrhunski spontanista ( to i stavljanje kreona u vožnji su moje discipline za Ginisa). Prvo sam napisala recenziju novog filma – prvi blog. Pa sma obećala kumi jedan važan tekst koji će tek uslediti, možda jedina ozbiljna stvar, pored niške kulture, koju ćete od mene ovde čitati :) Pa sam otišla na koncert Šerbedžije. U mom gradu – ljubljenom zavičaju. Tako je nastala Niška Kulturiška i ideja da reklamiram kulturu ovog malog, duhom ovitog grada. Pa se sestra verila i eto – Bračnih vratolomija. Tu vam pričam neke naše kućne kerefeke jer moj Supermuž koga blatim onlajn je najveći duhuhlija koga ja znam ( taj zna sve filmove od pamtiveka i sve replike iz svakog od njih, u kvizovima je bolji od Milice iz Potere i sve sportove, sem, umetničkog klizanja , zna u prste). Jedini bolji u kući od nas dvoje je - naš sin, jedinac. Mali i sada sa 4 i po ima više duha, a tek je u niskom startu za trku. Nije što je naš, ali ispao je sjajno : ) Imamo i Budimira Trajkovića, zlatnog retrivera. I on je Budi Ludi : ) To jedan mali dobar život, sve uzev, sitkom svoje vrste...I mnogo inspirativnih likova iz bliskog i daljeg okruženja, to vredi zapisati, za nezaborav : ) A usput kroz te lične priče opet vas uputim na neke dobre stvari, koje ja volim, a vi možda jeste, možda niste gledali, slušali, čuli.
Pa sam rešila da i da  prevodim svoje omiljene TED govore, jer skoro niko iz mog okruženja iste ne prati, što je poražavajuće. To je suma širomsvetskih umova i iskustava celog sveta, to su savršeni – obični i neobični ljudi. Tu ima manekenki koje iskreno govore o svojim mukama – anoreksiji, predrasudama, ljudima sa raznim boljkama ovog sveta i života,  ali i neurohirurga koji najprijemčivije moguće objašnjavaju šta je sa našim mozgovima i gdje ba zapinje : ) Tu je Monika Levinski ( preživi ti onaj kuršlus, bato : ) ) i kompujteraši-genijalci i jogi-monasi itd. PA ko velim da probam da prevodom i nekim duhovitijim tekstovima za start, obnarodujem ovaj sjajni izvor informacija za duh,uh.
Možda najbolji, za mene - Priča o jednoj ideji, Uroš B.
 Pa jutjub – takodje. Ima tu površarija, šminkeraja dosta, ali i to treba proučiti...zapravo-sve. Mene zaista zanima sve. Svaštara na dve noge.  Skupljam tu silu informacija koje su „ dovoljne za pijane razgovore, premalo za treznu karijeru“ što rekao Srdjan Dinčić, duhuhlija, standup komičar, za razliku od mene koja sam sitdown kimičarka, jerbo više volem da sednem ;) Staviću vam odmah link za Srdjanov TED govor i još parih naših, morate da pogledate, ne bilo vam zapovedjeno, ne treba prevod, našinjski su : ) Čitajte VICE, čitajte knjige, slušajte muziku raznu, gledajte dobre kanale ( živela kablovska)...Ej, ne smejte se – ja gledam i Zvezde Granda, života mi :) Iako sam rokerka, kerberovka u duši. ZG su moja – kafana. Ja ne izlazim, ni sad kao udaNa žena ni ranije. Suviše me mrzi. Tako da gledam ovo i veselim se svake subote veče. Pa posle premotavam Kesića, jer Kesić je alfa i omega moje trenutne tv-okupacije, suvi genije od duha. ZG? I to mogu da objasnim : ) Najbolji pevači su tamo, više rokera neg folkera, ebi ga zakon tržišta – Sašoni ima monopol pa podvili rep i svi kod njega : ) I tu ima smehotresa. Zapravo, sve gledajte, samo je važno – KAKO. Iz koje vizure. Dobro, ne baš baš sve – nemojte one baljezgarije – rijalitije, to je baš pogubno po duh, na to nisam pala nikad, jer tu baš ništa smešno nije, samo tragedija. Prvi Veliki brat je bio simpa, kao novina, sve posle toga – piši kući propalo. I nikada posle „ Kasandre“ – niks smejurije toga tipa. Ona je bila dovoljna i za bazični španski i za potpuno razumevanje strukture i plana takve  neumetnosti. Uostalom, zar nije dovoljna prva epizoda da skontate i razradu i zaključak? : ) To ostavte. Sve ostalo – može i, ponavljam, bitno je kako gledate. Da se posprdate ili da štogod stvarno saznate. TLC je moj hobi. I američke serije na Foxlife –u. I serijali na Nacionalnoj G. A u eri Interneta, tv mi je sve manje privlačan. Nadješ, barate, milion i jedan film online i sve sresto. Naći ćete i reprize „ Trezora“ i kultne emisije i snimke Balaševićevih govorancija na koncertima i Andrićev govor na dodeli Nobela. Tu je već bitno ŠTA birate, jer je samo vaš izbor.
Jesam se raspisala, djavo me odneo. Samo sam htela reć – zašto smo ovde. Zakasnela pilot epizoda : ) I da vam pojasnim umetničko prezime, ako je, nažalost, potrebno ; ) A znam da me trenutno čitaju duhuhlije koje znaju ; ) Rodbina i prijatelji : ) Koji su moji – pa su i od duha ; ) Imam sada više od tuce čitača i mnoooogo prikaza, baš sam ponosna : ) Jesam pošla s tim da ne mora niko da me čita – ja se rekreiram i silno uživam. A užitak je jedini zgoditak : )  Ali tako sam mogla da pišem i dnevnik, reći ćete – jeste : ) A kako mi je prosvetiteljstvo i zanimanje, rekoh – širićemo duh, uh, pa ko me voli, nek me sledi ; ) Moj pravac je ako vas neko pita - otavizam, pustiš mozak na Otavu... I tako. Vodite ljubav, a ne rat...Pre zdravog tela ide zdrav duh, uh! ;) Dok Nišava teče tok, tok, tok, Miljanija vas celiva – cmok, cmok, cmok ; )
P.S ZAšto - Duh, uh..hmmmm. " Metodom kosog hica naglo prekinuti pospanos" duha, učmalost duha, ako ovo ne znate..." U zdravom telu, zdrav DUH, UH"!  " Lajanje na zvezde", rodjaciii! Ili po MiljaniJi - zdrav duh, uh,  za zdravo telo celo ;) Imaćemo mi posla vidimmm, kumeee!!! Ovo je moja mala škorpijska osveta kumu Škorpiji koji me je izvoleo nazvati - trošarinska Keri Bredšo :)) Što je i smešno i tužno :)) Jer smešno je kao dobar fazon, a tužno jer di su meni njeni Diorovi i Pete avenije, ahhh :) A i, brat bratu - u modu se najmanje razumem, a i ona o braku nije mogla da piše, jerbo je savatala Zverku tek na filmu :) Tak da...Kume, pojmanemac, gutaćeš crnog tenkića od muke prvom prilikom u " Riziko okršaju! za tAJ reč ;) ......by MiljaniJa Peta " Sex i grad" Drugarica Pupen ;)

Коментари

Популарни постови