Kulturno-umetnički program: Čitalačke navike naučnika prirodnjaka ;)

Daklem, izazov drugarice fizičarke. Njena top lista knjiga sledi. Pa vi vidite da li ste dovoljno " načitani" kad njutnovci ovakvo štivo rabe. Tek da znate kakve ljude u okruženiju gajim, a s kim si - i ti malo takav si ;) I svi ti ljudi - biće mi junaci, naravski ;) Ovako ili onako, po humoru ili po zbilji i " ozbiljnim, naučnim stvarima"! Da nekom površarskom snobu ne padne na plitak um da sam ja ovdi samo jalove fornovatosti radi, podsetimo se, publiko, druga Arostotela i njegovog postulata o zabavi i pouci kao idealnim i očekivanim efektima umetničkog dela, amin :) "Ars poetike" mi! Dakle, ta sam i tu sam - da se obaška zabavimo, rozonodimo, ali nikada bez jasne - pouke, poente iliti emotivnog ključa, čak i u najprozaičnijim temama i javljanjima ;) Opetujem se - sledi top lista štiva koje čita M. - prirodnjak, a veliki čitač. Moja mršavija lista  šćućureno, kuti :) A ja mu dodjem profi čitač...:) Premda u moje prošlogodišnje favorite iz kul-umet. korpusa spadaju dva fizičara - AJnštajn ( serija o njemu na Nacionalnoj Geografiji) i svu uretci o Stivenu Hokingu ( " Teorija svega" je amin) i njegov serijal " Genije", takodje na NG. Tek toliko fizičarskog znanja i interesovanja imam :)) O da o " Teorija velikog praska" ( tzv. " Štreberi" , Šeldon - superheroj, bazingaaa :)) Idemooo:

Fizičarka - top lista:
1. S. Ruždi " Deca ponoći"
2. K. Segan " Kontakt"
3. J. O Nil " Elektri priliči crnina"
4. Drug Markes " " Hronika najavljene smrti"
5. S. Cvajg - dva komata:" Amok" i
6. " Pismo nepoznate žene"
7.V. Fokner " " Dok ležah na samrti"
8. F. Delerm " Prvi gutljaj piva i ostala zadovoljstva"
9. V. Vulf " Talasi"
10. D. di Morije " Rebeka"
dodala bonus - " Poljubac žene pauka" M. Puig

Šta kažete? Silna lista, " gori" što bi rekli jutjub omladinci :)

Ja bih, recimo, dodala " Beli hotel"  Dž.M. Tomasa ( navadila sma je - pazarila i čita ga, bravo ja :), kaže gadan - jeste, zato je i sjajan, kažem ja :)), pa ako idem unatraške od postmoderne - " Ako jedne zimske noći neki putnik" I. Kalvino, A- Žid " Imoralist", KIšon ( rekoh da mi je rol-model),  " Sluškinjine priče" M. Atvud....i tonu neke stare domaće klasike, ja sam tu više lokalac - ceo Nušić ( počev od " Autobiografije", prirodno), Ćopić ( deda Rade je i moj djed, leba mi), ( zbog njih sam se neizlečivo zaljubila u književnost... tu je i Perl Bak, doduše), Ranko Marinković " Kiklop", Mešina " Tvrdjava", V, Maleski " Razboj", " Crveni petao leti prema nebu" M. Bulatovič,  ima tu Andrića ( dje bez njega), MIka Antić u svakom stihu ( " Garavi sokak" najintimnije drag), M. Pavlović, Branko, o Branko...i duboko plavo more još koječega, sve bez reda i poretka, a mogla bih i po epohama da izdvajam, ali ne mrem, izdaje me snaga ove noći tavne :) Sledeći izazov neka bude - filmoteka ;) Ko hoće, neka se upiše na top 10 listu svojom listom, da se razmenimo, kao sličicama, da tapkamo ;) Neka su žanrovski i vremenski - mešano meso, nije prob ;)
Ove noći samo za za za vas  Miljanija Pulen ;)




Коментари

Популарни постови