Kako da...( ne) OSTAVITE DUVAN zasigurno!

Znate l` priču o Bati Stojkoviću. Na samrtničkoj postelji, raspadajući se od raka pluća, iskamčio je od posete - prijatelja jednu cigaretu. Unezveren doktor ga zatiče i pita: " Pobogu, Bato, šta to činite?". " Učim raka da puši!", rekao je Bata Raka.
E to bih mogla i ja MiljaniJa. Da odučim nekog - slaba vajda, ni sebe nisam. Što da se lagimo :) Ja duvanim i dok  čukam ovo, pepeo mi popada po tastaturi, prstima prtim stazu po dirkama ( Ne pada sneg da pokrije breg, već da svaka zverka pokaže svoj trag - vrhunska). Kud ja da savetujem nekog suprotno, licemerno u najmanju ruku ( a u drugoj ruci međ` kažiprstom i, da me izvinte, srednjakom  - cigareta). Manem laktovima da razdrljim dimčugu, pa kad se ukaže ekran - pičim dalje.
Da li pišete Listu novogodišnjih odluka? Ja redovno. Dobro, ove godine mi bilo mrsko da prepisujem, pa sam, istini za volju,  lakonski upisala - Isto kao prošle...i pretprošle i par godina unazad :) Jerbo su iste, a još nerealizovane, o muko. To je tih par kobnih stavki, životnih namerenija, gadna neka sorta - nikako da se prime, a, tvrdim, što bi rek`o Joksimović - nije do mene! :) Recimo, numero uno - Reci NE duvanu, MiljaniJa! I ja kažem - ne, onda duvan uzvrati - ne!, i čistom matematičkom operacijom - dva minusa daju plus, dva NE jedno odlučno DA, te ti duvan i ja zapalimo po jednu u našu čast, jerbo što da se rastajemo, kad se ludo volimo. JA duvanim od  fakultetskih dana. A kažu - niko pametan se ne oporočava posle 20-e. Nisam pametna ko je to pametan izrekao...budala :) Duži mi duvanski staž od radnog. Za ovaj prvi bih odavno primila jubilarnu nagradu, za ovaj drugi tek ove nove. 

NO, pređimo na uputstvo.
 Prvo - proguglaš  na temu - kako ostaviti duvan? ili pročaršijaš - anketiraš bivše pušače ( izdajice - poturice!...ili smo mi poturice, jer pušim ko Turčin, hm...nevažno :)) iz okoliša. I izvori su opcionalni)
Drugo - Nađeš neka validnija ponuđena rešenja. 
Treće - redom ih popišEš i istim redom - popišAš.  Prorovariš svaku stavku i argumentovano je pobiješ, overiš, takoreći. Jer pušači su dokazano umnija rasa ( nikotin stimuliše sinapse, ozbiljne, naučne stvari:)...) Pitajte Momu Kapora, živ mi sve. Dobro, on mi nije živ - pročitajte ga, negde je to izmudrio, dok je strasno duvanio. Mislim da Uroš Petrović ne duvani, hm, šta bi tek postigao da to čini, bio bi vrhovnik svetske Mense :)

Popis za popiš:

1. Bombone, žvake kao zamena...Ma nemoj. A šećer? Poispadaće ti zubi, rodjače. " A duvan ne škodi zubima?!" - Ma šta škodi, skineš kamenac, povremeno ( zubarka špatulom za gvoždjuriju :)), fik i gotovo!
2. Tablete, čajevi, preparati - farmakomafija!
3. Knjiga " Lak način za ostavljanje pušenja" Alana ( s oproštenjem) KARA - e Kar traži razradu dubiozniju. Njega ćemo ispoštovati ( mi - kao pušači, " moji ljudi će pozvati tvoje ljude!" :) ). Kar zna šta radi ( :) ). Knjiga valja. Čitala ja - do pola! Iako prezirem čitače na do pola, mislim da autor knjige drži pažnji i zavodi te, tako i toliko, da sam ja batalila - knjigu :) Ne, stvarno, je dobar. Nego nisam našla knjigu u štampanoj formi, pa je nezgodno čitati za kompom...bla bla, mlatite usta da niste pusta. Ostaviću vam link, pa čitajte. Ako me ne mrzi, možda vam izvučem teze u nekom drugom tekstu. Rizikujući da ostavim duvan! To je isusovska žrtva ( bogohulim, hulio me Bog). Ukratko, Kar ide obrnutom psihologijom od svih izlizanih povika na pušače - čovek kaže - znaju pušači da su im pluća crna, ništa ne postižete slikama istih, te - kolika je to lobotomija, ilustruje primerom da najviše pušačkih budžaka ima na Odeljenju za onkologiju - saktor rak pluća. I da, odmah kaže na početku knjige - ne ostavljati duvan dok čitate knjigu ( u tu me kupio odmah :)). Reći će vam i da ste žrtva mas-medijske propagande ( kauboji i sve baje na filmu uvek dudlaju cigaretu, zar ne?). I da, on sam je, kaže, uspešan vrlo u svim životnim domenima - karijera ( bankar, uzgredbudi, nikakav psihijatar), porodica, resto, te ne pije vodu ona da pušači nemaju jak karakter, on sam je izraziti karakter na svim poljima, te nidje veze da je samo tu bio mekušac...Evo linka, pa čitajte, aman: Knjiga " Lak način za ostavljanje pušenja" Alan Kar
4. Elektronska cigareta - ma kakvi, komšija, inače imalac visokog šećera u krvi, kaže da mu se, s oproštenjem, od nje digao...
5. Hipnoza, dijagnoza, terapeut - Ajde! Pa ja nisam lud(-a)! Ima bata bubrezi u glavu! ( stari vic, dooobar). Mi pušači stres saniramo duvanom, vi nepušači ste rizična kategorija...Probaj ti, rodjače - hipnozu, terapeuta ...
6. Zakon - A da li mene zakon štiti, da li mene država poštuje!!! :))

Protiv protivargumenti:
1. Deda Ćolko iz zaplanjske Koprivnice duvanio je dve, ma šta dve - tri pakle na dnevnoj bazi, pa umro u 105-oj u punoj snazi..." Od čega je umro?" - Od smrti, prijatelju!
2. Gde je tebi ferari, mojkoviću! - Kad staviš na papir koliko potrošiš na duvan mesečno, pa godišnje, pa za xy godina - popušio si ferari, pušaču! - A dje tebe ta makina, junače?! ( moj kum je stvarno stavio na papir, pitaću ga da nam posudi računicu)
3. Gojenje? - Kad prestaneš, ugojićeš se, to tako ide. Pa onda mi se ne isplati da ostavim, ja ni sad nisam vitka, kud li tad, kud li tad...:)
4. Ne stoji ti! - ne stoje mi ni moje dreške, nisam u zenit-formi, pa ih nosim, jerbo je društveno-neprihvatljivo da idem u pidža-midži ili goluždrava...
5. Uštedećeš! ...Je l za crne dane? Pa sad su crni da crnji ne mogu bit. A kuma ostavila, ima tome godina, pa kaže - ne znam gde su mi ti novci, daju se, pa se daju...
6. Umrećeš!...A ti nećeš, blago tebi? Je l to imaš neki lek protiv smrti? Nemoj da se šokiraš kad ti ovo izreknem, ali, dragoviću, mi smo ljudi smrtni! Imamo rok trajanja, kvarljiva roba! :)
Nemojte da vam pričam o duvanjenju u visokoosetljivim stanjima - kakvo je trudnjaštvo...nasrnućete ko smrt na babu, pak ću biti primorana da potegnem - de popuši ( gadan izraz, gadan) da smiriš živce, bromazepami su štetniji po srce itd. Hvala na brizi, Bog čuva budale! Na sebe si mislim :) Možda ja svoju okolinu ubijam pasivnim pušenjem, ali štošta dobročinim svojim aktivnim uticajem na njih. Recimo, koncem minule godine, obodrila sam sve kolege- avlijske duvadžije ( zakon nas je izbacio na ---videlo! :)) da ostavljamo duhav svi djuture! A? Je l to nije akt dobročinstva. Ja sam Škorpija, ako ginem, povlačim u jarak i druge saborce sa sobom :) Borili su se gorenavedenim argumentima. Pobedili su, naravski ;)
Saldo - Kako da ostavite duvan? Sve kontra od gorenavedenog primeniti. 

P.S. Inače, ove godine ostavljam duvan! A vi, kako te?  ;)

MIljaniJa Pulen, duvandžijka po svesnom, suicidnom opredeljenju

Коментари

Популарни постови